۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

در رقابتهای جهانی کره‌جنوبی؛

کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان ایران چهارم شد

کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان ایران چهارم شد

کاروان ورزشی نابینایان‎ و کم بینایان بعثت متشکل از ۳۷ ورزشکار در قالب گلبال، جودو، وزنه‌برداری و دوومیدانی آقایان و بانوان در میان ۹۹۱ ورزشکار از ۶۰ کشور توانست مقام چهارم مسابقات را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون نابینایان و کم بینایان، کاروان بعثت پس از روسیه (۱۱۴ مدال)، اوکراین (۳۸ مدال)، چین (۳۳ مدال) با ۳۲ مدال در جایگاه چهارم ایستاد.

ورزشکاران نابینا و کم بینای ایران اسلامی که از نظر کمی و کیفی با دوره چهارم مسابقات که در آنتالیای ترکیه برگزار شد متفاوت بودند توانستند با وجود تعداد ۳۷ نفر در قالب ۴ رشته بهترین نتیجه را به دست آورند.

در دوره قبل ایران با ۵۷ ورزشکار در قالب شش تیم در مسابقات شرکت کرده بود که سهم آنها ۲۹ مدال (۹ مدال طلا،۱۰ نقره و ۱۰ برنز) بود در حالی که در این دوره سهم مدال کاروان ۳۲ مدال (۱۵ طلا،۶ نقره و ۱۱ برنز) است که نشان از پیشرفت کیفی کاروان دارد.

محسن جعفری، دبیر فدراسیون نابینایان و کم بینایان با اشاره به اینکه تیم قدرتمند پاورلیفتینگ (وزنه‌برداری قدرتی) در این دوره از مسابقات در هر دو رشته پاور و پرس سینه مقام قهرمانی جهان را به دست آورد، گفت: تیم دو و میدانی نیز پس از روسیه و ترکیه مقام سوم این دوره از رقابتها را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در پنجمین دوره از رقابتهای جهانی نابینایان دو داور بین المللی وزنه برداری و یک داور جودو و یک داور گلبال از ایران در مسابقات قضاوت کردند که در آینده در این مورد نویدهای بیشتری خواهیم داشت.

جعفری در پایان گفت: کاروان پیروز بعثت شامگاه امروز به وقت محلی از فرودگاه سئول به مقصد تهران پرواز و ان شاء الله ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح فردا سه‌شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازخواهند گشت.

کد خبر 2583281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha